Scouting op maat

Voor wie zich inschrijft als lid bij de scouts komen er soms ook wat onverwachte kosten bij kijken. Naast het lidgeld, moet er ook een uniform aangekocht worden, deelnamegeld aan het kamp of weekends, activiteiten doorheen het jaar enz. Gezien deze kosten snel kunnen oplopen voorziet Scouts & Gidsen Vlaanderen in een budget om bepaalde leden hierbij te ondersteunen. Hieronder vind je een lijst van de verschillende ondersteuningsmaatregelen:

Lidgeld op maat

Het lidgeld bedraagt 35 euro per jaar. Hiermee wordt de verzekering betaald. U kan een aanvraag indienen om minder te betalen. Stuur hiervoor een email naar [email protected]. Wij bekijken dan de mogelijkheid en vragen het verminderde lidgeld aan bij Scouts & Gidsen Vlaanderen. Als dit wordt goedgekeurd betaalt u voor het lidgeld slechts 10 euro. De overige 25 euro zal dan betaald worden door Scouts & Gidsen Vlaanderen.

Uniform op maat

Heb je verminderd lidgeld aangevraagd en heb je dit ook gekregen dan krijg je ook recht op korting bij de scouts winkel Hopper. Bij het tonen van je lidnummer of lidkaart aan de kassa krijg je 60% korting bij de aankoop van een hemd en 50% korting bij aankoop van een broek of trui. Deze korting kan je ook gebruiken wanneer je online kleren koopt op de webwinkel van de Hopper (www.hopper.be)

Weet je niet wat je lidnummer is of ben je je lidkaart kwijtgeraakt? Geen probleem, stuur een mailtje naar [email protected] en wij bezorgen je jouw lidnummer.

Fonds op maat

Ook voor de kosten van een scouts weekend, scoutskampen en andere uitstappen komt Scouts & Gidsen Vlaanderen tussenbeide. Het principe van Fonds op Maat is dat u slechts 1/3 van de kosten hoeft te betalen. De verdeling van de kosten werkt als volgt: u betaalt 1/3, Scouts & Gidsen Vlaanderen betaalt 1/3 en Scouts Juventa Merchtem betaalt ook 1/3. Dit betekent dat als uw kind deelneemt aan een groot kamp dat 160 euro kost, u slechts 53,33 euro zal moeten betalen. Als uw kind deelneemt aan een klein kamp dat 135 euro kost, betaalt u slechts 45 euro.

Fonds op maat wordt aangevraagd door een e-mail te sturen naar [email protected].

Alle informatie die gedeeld wordt is vertrouwelijk.