Indeling

Alle jongens en meisjes vanaf 6 jaar zijn bij ons welkom. Onze scoutswerking bestaat uit zes leeftijdstakken en één Akabetak. Voor meer informatie over de verschillende takken, kan je terecht op de takkenpagina.
  • Kapoenen: 6 tot 8 jaar (1e en 2e leerjaar)
  • Wolfjes: 8 tot 10 jaar (3e en 4e leerjaar)
  • Bevers: 10 tot 12 jaar (5e en 6e leerjaar)
  • Jong-givers: 12 tot 14 jaar (1e en 2e middelbaar)
  • Givers: 14 tot 16 jaar (3e en 4e middelbaar)
  • Jins: 16 tot 18 jaar (5e en 6e middelbaar)
  • Akabe: Anders Kan Best, voor kinderen en jongeren met een handicap

Vergaderingen

Elke zondag (uitgezonderd de eerste zondag van de maand) spreken we om 14 uur af aan onze lokalen. Dit is echter onder voorbehoud van andere wijzingen: om zeker te zijn controleer je best altijd eerst de juventa. Je komt best op tijd want om 14 uur stipt begint de vierkantsformatie! Om 17 uur is het alweer gedaan met spelen en is het tijd om naar huis te gaan, ná de slotvierkantsformatie uiteraard!

Uniform

We verwachten van iedereen dat je het uniform draagt dat bij je tak hoort. Wat dit precies inhoudt, vind je op de uniformpagina. Mogen we wel vragen om steeds kledij te voorzien aangepast aan het weer!

Inschrijvingen

Indien u uw kind graag wilt inschrijven voor de scouts dan kan je deze link invullen. De inschrijving is dan nog niet volledig maar uw zoon/dochter kan wel al 3 keer proberen. Na deze 3 vergaderingen komt de leiding van de tak bij jullie thuis om de inschrijving te vervolledigen.